2. LA NOSTRA MIRADA EDUCATIVA

Partint de les necessitats dels nostres alumnes i davant els nombrosos desafiaments i necessitats que ens reserva el futur de la nostra societat, treballem des d’una nova mirada sobre l’educació, que presenta al nen/a com el subjecte actiu i responsable de la seva educació, a l’aprenentatge com a un procés de construcció en i per a la vida, i a l’educació com a pràctica de relació intensa que sorgeix del desig de conèixer, comprendre i participar en el món.

D’acord amb aquesta idea d’escola com un espai vital, ric en relacions amb els/les altres i amb el coneixement, immerses en la Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball, entenem l’aprenentatge com un procés complex que integra:

 EL SABER I SABER FER:

  • L’alfabetització en els diferents llenguatges que formen part del món i que, de forma globalitzada, ens ajuden a entendre la realitat:
    • Llenguatges comunicatius: Llenguatge verbal, Llenguatge àudio visual, Llenguatges artístics (plàstic, gràfic, musical), Llenguatges corporals
    • Llenguatges metodològics: Llenguatge Matemàtic, Llenguatge del tractament de la informació i digital, Altres Llenguatges tecnològics (robòtica)
  • El desenvolupament dels processos mentals superiors que ens permeten anar construint el propi pensament, de forma complexa i significativa, a partir de la xarxa subjectiva de relacions que es van creant en el procés de conèixer.
  • La utilització contextualitzada i funcional dels coneixements, procediments i estratègies d’utilització dels diferents llenguatges per a la interiorització de nous aprenentatges i resposta a les diferents situacions de la vida.

EL SABER SER I SABER ESTAR:

  • La construcció de la pròpia identitat a partir del reconeixement, l’escola i l’estimació de totes i cadascuna de les persones que formen part de l’aula, sobre la base de la seguretat personal i l’autoestima que permeten desenvolupar la creativitat i l’autoria en els aprenentatges.
  • La potenciació de totes aquelles dimensions que formen part de la personalitat: afectiva, social, cognitiva, corporal, artística.
  • El desenvolupament de la sensibilitat personal, la reflexió crítica i la consciència solidària davant dels conflictes i les situacions injustes, així com de l’actitud d’esforç, superació i repte personal. 

2_941x960

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s